SEO - Zpětné odkazy

Když jste stránky vytvořili a rozmístili klíčová slova. Nastává pravděpodobně nejdůležitější část optimalizace - budování zpětných odkazů. Na odkazech lpí vyhledávače nejvíce.

Jedním z nejsilnějších parametrů pro řazení výsledků ve vyhledávači je počet a kvalita zpětných odkazů (to jsou odkazy z jiných stránek na váš web). Je to vcelku logické. Můžete mít skvěle optimalizovaný web, ale o jeho kvalitě rozhodují návštěvníci. Pokud na web vede řada odkazů z kvalitních webů, znamená to, že je kvalitní.

Podle kvality a množství zpětných odkazů, tedy podle „popularity“, oblíbenosti webu se rovněž vypočítává PageRank, PageRank a JyxoRank.

U zpětného odkazu je důležité:

  • Kolik na stránku vede zpětných odkazů (ve vyhledávači zkuste vyhledávat "link:http://www.tvorba-webu.cz"). Čím více a kvalitních odkazů, tím lépe.
  • Kolik je na stránce celkem odkazů (čím méně odkazů, tím větší hodnotu má zpětný odkaz). Stránka má určitou hodnotu a odkazy jsou díry, kterými rovnoměrně odtéká.
  • Nakolik je stránka tématicky podobná (pro web o webdesignu jsou zajímavé odkazy ze stránek o programování, odkazy ze zahradnictví již tak zajímavé nejsou).
  • PageRank (a vůbec ranky vůbec) vybrané stránky (čím vyšší, tím lepší)
  • Zajímavá je také návštěvnost webu a možnost, že na odkaz budou klikat i návštěvníci

Jak získat zpětné odkazy

Kvalitní web se atraktivním obsahem získá odkazy snadno. Proto se od začátku snažte budovat web tak, aby byl jedinečný a obsahově přínosný. Web, který nabízí stejnou službu jako desítky webů před ním, zpětné odkazy snadno nezíská.

Registrace do katalogů

Web rozhodně registrujte do katalogů typu (Seznam, Centrum), získáte tak zpětný odkaz zdarma. Můžete se registrovat do českých i slovenských katalogů. Rozsáhlý seznam vyhledávačů najdete na: http://www1.lf1.cuni.cz/~kocna/kam-www.htm.

Publikovat

Můžete publikovat články, ve kterých se objeví vaše adresa. Můžet komentovat na blozích a jiných stránkách.

Výměna odkazů

Jiná a velmi oblíbená možnost je výměna odkazů, tedy dohoda mezi dvěma weby o vzájemné výměně odkazů. Pro takové odkazy obvykle existuje zvláštní stránka. Zkuste oslovit majitele podobně zaměřených webů a požádejte je o výměnu odkazů.

Nákup zpětných odkazů

Zpětné odkazy je možné koupit. A v současné době je to velmi často využívaná možnost SEO. Zpětné odkazy můžete nakoupit přes BackLinks Genius (díky kterému si můžete prodejem zpětných odkazů i vydělat). O zpětných odkazech, nabídce, cenách se rovněž dočtete na Webtrh.c.

Tvar zpětného odkazu

Tvar zpětného odkazu je nesmírně důležitý. Snažte se, aby se v textu odkazu objevila pro vás důležitá klíčová slova, k odkazu můžete připojit i antribut title.

Další: PageRank



Doporučuji
Pro své weby používám *Webhosting C4: 20 GB prostoru, PHP, MySQL, e-maily, subdomény za 1200 Kč (zdarma 2 GB navíc každý rok). Více WebhostingC4.cz.
Potřebujete poradit?


Vyhledávání


Poradna

Pokud si nevíte rady, chcete kontakt na spolehlivého tvůrce webu, či vás zajímá cizí názor, ozvěte se.

Reklama